De Faciliteit Landelijke Inkoop Brandweer (FLIB) van het NIPV ondersteunt bij de ontwikkeling van de inkoopfunctie in de veiligheidsregio’s. Wij kunnen de volgende activiteiten voor de veiligheidsregio’s uitvoeren:
Portfoliomanagement
Het verzamelen, ontwikkelen en delen van kennis over bepaalde productgroepen, om te onderzoeken hoe deze producten het best ingekocht kunnen worden en/of gezamenlijk optrekken door de regio’s interessant zou kunnen zijn. De activiteiten die hiervoor uitgevoerd worden zijn:
- marktinformatie verzamelen
- vraagbundeling onderzoeken
- inkoopstrategieën opstellen
- ondersteunen bij opstellen conceptprogramma’s van eisen/wensen.
De producten waarvoor deze activiteiten worden uitgevoerd, zijn onderverdeeld in de portfolio’s materieel en materiaal, facilitair en ICT. Denk hierbij aan dienstvoertuigen, warmtebeeldcamera’s, energie en mobilofoons
Formats
Het ontwikkelen en onderhouden van tools en modellen (formats) voor het doorlopen van aanbestedingstrajecten.
Inkoopbeleid en -voorwaarden
Het ontwikkelen en onderhouden van een concept inkoopbeleid en (ICT) inkoopvoorwaarden.
Aanbestedingskalender
Het ontwikkelen en ondersteunen van de landelijke, dynamische aanbestedingskalender en het analyseren en delen van de informatie die hieruit afgeleid kan worden.
Bijeenkomsten
Het organiseren/ondersteunen van kennissessies, audits en netwerkbijeenkomsten.
Aanbestedingen
Het ondersteunen van interregionale/landelijke aanbestedingen, daar waar dat toegevoegde waarde heeft en gewenst is door de veiligheidsregio’s.
Contractmanagement
Het uitvoeren van contractbeheer en -management van de contracten die afgesloten zijn in de interregionale/landelijke aanbestedingen.
Nieuwsbrief Faciliteit Landelijke Inkoop Brandweer
Heeft u een vraag over dit onderwerp?
Neem contact met ons op via dit formulier. Uw gegevens worden alleen gebruikt voor correspondentiedoeleinden.
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht